Communicatie gaat over hoe je relaties met (potentiële) klanten, medewerkers en leveranciers onderhoudt. De communicatie van jouw bedrijf werkt in alle facetten van je bedrijf door. Van een uniforme uitstraling naar buiten toe tot intern duidelijk maken wat de verwachtingen zijn.
Communicatie lijkt zo simpel, maar het gebrek eraan is nog zó vaak een bron van fouten, onduidelijkheid en dus ontevredenheid. Als je niet weet waar een bedrijf voor staat vanwege onduidelijk communicatie of zelfs de afwezigheid daarvan, kan het immers nooit groeien. Idem dito wanneer je intern niet weet wat je van elkaar mag verwachten en op welke manier.
Binnen de expertise communicatie kunnen we specifiek inzoomen op teksten, beeld & geluid en het inzetten van online techniek zoals een klantrelatiemanagementsysteem (CRM).
Een tekst heeft alleen effect als die de taal spreekt van de doelgroep. Dat wil zeggen dat het zenden ervan pas nut heeft als de mensen voor wie je dat doet daadwerkelijk worden bereikt. Zij moeten jouw boodschap immers begrijpen en serieus nemen. Toch gebeurt dit vaak niet. Dit kan komen door een gebrek aan inzicht in de doelgroep, kennis van communiceren of simpelweg te weinig tijd.
Als ervaren communicatiespecialist sta ik ondernemers bij in het optimaliseren van hun uitingen, zowel binnen de eigen organisatie als naar buiten toe. Hoe ziet je doelgroep eruit? Op welke manier neemt die informatie tot zich? Hoe kun je daar vervolgens mee communiceren?
Ook het maken van de uitingen zelf behoort tot mijn expertise: het (her)schrijven, redigeren en vertalen (Engels) van content. Dit kan zijn via websites, sociale media, blogs, magazines, presentaties, mailings, persberichten, maar ook contracten, rapporten, onderzoeken of hoe jouw organisatie ook maar communiceert!
Neem contact met ons op via onderstaand formulier.