Voor ondernemers die tijd, geld en energie willen besparen valt veel te systematiseren, digitaliseren en automatiseren. Bovendien kun je zo fouten voorkomen, gemakkelijk werk overdragen en de productiviteit vergroten. Juist als het om terugkerende taken binnen bedrijfs- en klantprocessen gaat. Dat zijn de primaire processen (operationele processen) waarin je resultaat voor klanten creëert. Menig ondernemer weet niets van de bestaande en betaalbare mogelijkheden, laat staan dat ze weten waar te beginnen.

Onze procesoptimalisatie professionals voeren stapsgewijs verbeter- en digitaliseringsslagen door

Digitalisering heeft een enorme impact op de interne werkwijze. Daarvoor werken we zo veel mogelijk met de online techniek (SaaS software), waarbij we eerst onderzoeken wát nodig is, voordat je weet op welke manier we welke tool gaan invoeren. 

Door steeds weer terugkerende bedrijfsprocessen te automatiseren, hebben hebben jij en je team veel meer tijd om persoonlijke aandacht aan klanten te besteden, de bedrijfsgroei te controleren en zelfs het klantproces te optimaliseren. Onderscheidend zijn in de markt draait tenslotte om de manier waarop je je klanten bedient.

Waarmee kunnen wij je zoal helpen?

  • Bedrijfsprocessen in kaart brengen
  • Door uitbesteding of automatisering geld en tijd besparen 
  • Verbeterslagen voorstellen rondom automatisering
  • Met kennis van nieuwe technieken voorstellen doen 
  • Online techniek inrichten zodat het proces geautomatiseerd wordt en dit testen
  • Teksten schrijven rondom communicatie naar klanten in het proces zelf 
  • Procesbeschrijvingen en manuals opstellen
  • Teamleden instrueren en de nieuwe werkwijze integreren
  • Customer journey uitwerken 
  • Klanten interviewen over ervaringen in het klantproces
  • Onderscheidend vermogen in de markt onderzoeken en deze in het klantproces toevoegen
  • Onderzoeken welke taken je als ondernemer los wilt laten binnen het proces
  • Projectmanagementtool inrichten waardoor ieder teamlid weet wat wanneer door wie moet gebeuren 
  • Planning maken en deadlines bewaken
  • En nog veel meer…

Graag vertellen enkele procesoptimalisatie professionals wat zij te bieden hebben:

Backoffice processen beter en strakker laten lopen

Als groeiende ondernemer wil je meer tijd besteden aan je klanten en je diensten, en minder aan je administratie en je backoffice. Maar hoe zorg je ervoor dat de zaken achter de schermen beter en strakker lopen? Hoe kun je je backoffice zo inrichten dat je sneller en slimmer werkt, met minder inspanning en meer resultaat?

Daar kan ik je bij helpen! Ik ben een “organiseer-specialist” met veel ervaring in het verbeteren van de werkzaamheden achter de schermen. Ik help je om terugkerende taken te systematiseren, processen te stroomlijnen en taken te automatiseren. Zo creëren we niet alleen nu, maar ook op de lange termijn meer tijd en vrijheid!

Ik werk op een eenvoudige en praktische manier, zodat je meteen aan de slag kunt met mijn tips en adviezen. We gaan samen aan de slag met de processen in je backoffice, en richten ze in met het juiste team en de juiste tools. Zo kun je je aandacht richten op wat echt telt voor je bedrijf: je klanten en je diensten.

 

Procesoptimalisatie

Processen optimaliseren is je bedrijf beheren

Veel ondernemers beginnen een eigen bedrijf vanuit een passie voor hun vak, voor datgene waar ze goed in zijn. Dit in vrijheid te kunnen uitoefenen, zonder de bemoeienissen van anderen, lijkt vaak ultiem. Maar hoe beter de zaken gaan, hoe meer interne processen er op gang komen die veel tijd kosten en die andere kennis vergen. Een bedrijf runnen is immers niet hetzelfde als je vak uitoefenen.

Als procesoptimalisator sta ik naast mkb-ondernemers om de bedrijfsprocessen van hun business efficiënter in te richten. Dat betekent dat we samen de organisatie in kaart brengen: wat moet er gebeuren en wanneer, wie kan dat gaan doen en op welke manier.

Steeds terugkerende zaken efficiënter inrichten, uitbesteden en automatiseren kan ik ondernemers veel tijd, geld en frustratie besparen. Door de operatie los te laten, krijgen zij weer ruimte om te groeien.

Procesoptimalisatie

Processen stroomlijnen en optimaliseren voor klanten

Ben jij eraan toe om je bedrijf op te schalen? Wil je alles meer gestroomlijnd laten verlopen? Niet alleen je team, de (online) tools en het proces, maar vooral ook geoptimaliseerd voor jouw klanten? Zodat zij bij jou de beste ervaring hebben.
Hierdoor hoef jij minder bezig te zijn met je operationele taken. Het bedrijf loopt door én alles gaat op jouw manier.

  • Samen zorgen we voor een strakke basis waarbij:
  • Processen duidelijk worden beschreven en uitgewerkt
  • Je bedrijfsvoering wordt aangepast aan jouw wensen en die van je klant
  • We automatiseren en systematiseren waar nodig
  • We besteden uit wat kan
  • We werken met het beste team voor de juiste taak

Geen bedrijf is hetzelfde, daarom starten we met uitzoeken waar de urgentie ligt voor jouw bedrijf. Dit doe ik aan de hand van de optimalisatie scan waarbij ik inzoom op jouw praktijksituatie. Vervolgens prioriteren we de uitkomst. Wat is nu belangrijk en wat is nu dringend? We kijken naar de taken die je liever kwijt wil en de taken die je als ondernemer zelf wil aanpakken. We nemen je diensten en processen onder de loep en kijken wat gesystematiseerd kan worden. Deze processen gaan we beschrijven, vastleggen en vervolgens inrichten met het juiste team en de juiste tools. Zo creëren we niet alleen nu, maar ook op de lange termijn meer tijd en vrijheid!

Na de bedrijfsproces make-over:

  • Kun jij de operationele taken loslaten. Alles gaat door én op jouw manier
  • Heb je een aantal kwaliteitsverbeteringen doorgevoerd
  • Zal je klanttevredenheid vergroten
  • Kun je makkelijker opschalen en je bedrijf laten groeien
Procesoptimalisatie
#replace title#